פרויקט "מיליון עד הבית" בבת ים יוצא לדרך

אהבתם? שתפו...

פרויקט "מיליון עד הבית" בבת ים יוצא לדרך

 

עיריית בת-ים בפרויקט ראשון מסוגו בעבור תושבי העיר: "מיליון עד הבית" במסגרתו תשקיע העיריה מיליון שקלים בכל רובע – בפרויקט שייבחר על ידי התושבים באותו הרובע. ראש העיר צביקה ברוט: ״נותנים לתושבים להחליט״

 

עיריית בת-ים יוצאת בפרויקט ראשון מסוגו "מיליון עד הבית" ומשקיעה מיליון שקלים בכל אחד מרובעי העיר להתאמת המרחב הציבורי לצרכים והרצונות של התושבים. בפרויקט הזה, התושבים מקבלים הזדמנות אמיתית להשפיע על המרחב הציבורי בשכונה שלהם! בחירת המרחבים בכל רובע תעשה על ידי התושבים שיציעו מקומות במרחב הציבורי שזקוקים למתיחת פנים, מה הם היו רוצים להוסיף לשכונה ובעצם מה משאלת הלב שלהם ביחס למרחב הציבורי ברובע.

התקציב הייחודי לבחירת התושבים יצטרף לתוספת של מיליוני שקלים שהוסיפה העיריה בכל שנה בשנים האחרונות לטובת שדרוג המרחב הציבורי, הניקיון, שיפוץ גינות, הקמות פארקים ועוד.

איך זה עובד? בשלב הראשון התושבים מוזמנים לענות על שאלון קצר ולהציע מקומות ברובעים שלדעתם כדאי לשדרג. צוות מקצועי מטעם העירייה יעבור על כלל ההצעות ויבחר מספר מקומות להתערבות, בהתחשב בתכניות עתידיות.

בשלב השני, התושבים מוזמנים להציע הצעות איך ומה כדאי להוסיף ולשפץ במרחב הנבחר (לדוגמא הוספת הצללה, פינות ישיבה, פינות משחק מיוחדות, בית קפה ועוד). על בסיס הצעות התושבים, צוות מקצועי מטעם העירייה ואדריכלים יציע 4-5 תכניות התערבות במוקדים שונים.

השלב הבא הוא שלב ההצבעה אליו מוזמנים כלל תושבי השכונה, לבוא להצביע ולהשפיע על בחירת הפרויקט המועדף עליהם מבין מספר חלופות. ולבסוף, שלב הביצוע, הפרויקט שקיבל את רוב הקולות יבוצע בשטח במימון מלא של העירייה.

במהלך חודש ספטמבר התקיימו מפגשי תושבים ברובע צפון וברובע רמת הנשיא ובחול המועד סוכות ברובע לב העיר. למפגשים הגיעו תושבים רבים שבאו להציע הצעות איך אפשר להתאים את המרחב הציבורי הקרוב לביתם לצרכים ולרצונות שלהם.

ראש העיר צביקה ברוט שיזם את המהלך הוסיף: "אנחנו יוצאים לדרך עם פרויקט ראשון מסוגו אשר מטרתו היא לתת לתושבים את האופציה לבחור כיצד הם מעוניינים לשדרג את המרחב הציבורי בו הם מבלים. הרעיונות וההצעות יעלו להצבעה ואנו נשקיע בכל רובע ברחבי העיר מיליון שקלים לשדרוג המרחב לרווחת התושבים. מדובר בהליך ייחודי שאנו עושים לראשונה בעיר בכדי לתת לכם התושבים להחליט״.

 

קרדיט: אוהד סולומון, סטודיו אואה

פרסומת

מרפאת שיניים - באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

טיק טק סטוק
טאצ' בול

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פיצה בנדס
טיק טק סטוק
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים