תוכנית חינוכית פורצת דרך בנושא אלימות במערכת החינוך בבת-ים

אהבתם? שתפו...

לראשונה בארץ: תוכנית חינוכית פורצת דרך בבת-ים בנושא אלימות במשפחה ואלימות נגד נשים לכל שכבות הגיל במערכת החינוך- החל מכתה א'.

העיר בת ים תציין את חודש המאבק באלימות נגד נשים במהלך חינוכי חסר תקדים בתכנית מקיפה ויסודית לכל מערכת החינוך בעיר, בכל בתי הספר וכל שכבות הגיל א'-יב'. התכנית מותאמת לשכבות הגיל וכוללת ארבעה שבועות של תכנים: אהבה זוגיות ומשפחה, מניעת אלימות נגד נשים, פגיעות מיניות ומגדר. תוכנית זו היא חלק ממהלך עירוני כולל אליו שותפים מחלקות החינוך, רווחה ושפ"ח, זאת במטרה ברורה אחת: למנוע אלימות במשפחה ולקדם שיח של שוויון כבר מגילאי בית הספר היסודי.

 

 

התכנית החינוכית כוללת מערכי שיעור, הצגות, סרטים, מעגלי שיח ומשתפת גורמים רבים בעשייה סביב שבוע המאבק. כחלק מיישום התכנית ובמטרה להצלחתה, התכנית כוללת: מפגש שולחנות עגולים בשיתוף כאמור כל הגורמים העירוניים. הדרכות הורים: במקביל לפעילות החינוכית, יבוצעו הדרכות וסדנאות להורים ע"י השירות הפסיכולוגי והיחידה לביטחון קהילתי על מנת לרתום את ההורים למהלך ליצירת רצף חינוכי והנחלת התכנית גם מחוץ לבית הספר. בנוסף, יבוצעו הכשרות לצוותים החינוכיים לרתימתם למהלך ולהפיכתם לשגרירים איכותיים של תכני הפעילות.

התוכנית מחולקת ומותאמת לפי שכבות גיל: כיתות א'-ב' יעסקו בפעילות, סדנאות והרצאות בנושא "ניהול כעסים" ו "פתרון סכסוכים ללא אלימות" ומניעת פגיעות. כמו כן, כיתות ג'-ד' יעברו אימון במודל "תקשורת לא אלימה", בעוד כיתות ה'-ו יתעסקו במבנה המשפחה, חלוקת תפקידים וקונפליקטים ובמיניות והתפתחות במסע גיל ההתבגרות. כיתות ז'-ט' יקבלו סקירה של תופעות מרכזיות של אלימות נגד נשים וכן יקבלו כלים חיוניים לזיהוי מערכת יחסים פוגענית. כיתות י'-י"ב יעברו מערכי שיעור והסברה, שיעורים אינטראקטיביים, וחדר בריחה בנושא תמרורי אזהרה בקשרים זוגיים וכן הרצאות בנושא אהבה חד מינית.

את התכנית העירונית והחינוכית מובילה סמדר אורן, סגנית ראש מנהל החינוך בעירייה. סמדר מובילה תוכנית זו כשליחות אישית מתוך סיפורה האישי לאחר שחוותה אלימות מינית קשה בגיל 14, במקלט השכונתי מתחת לביתה בעיר אילת. מתוך החוויה הכואבת והתחושות הנלוות מספרת סמדר: "הצבתי לעצמי למטרה להיאבק כמה שניתן באלימות ולפעול על מנת לעודד שיח בנושא בכל שכבות הגיל- במטרה למנוע את הקורבן הבא. בתוכנית אנו שמים דגש על הכוונה נכונה של צוותי ההוראה שלנו לזהות מקרים ולטפל בהם באופן הטוב ביותר"

ראש העיר, צביקה ברוט: "האלימות במשפחה ואלימות נגד נשים הפכה למכת מדינה של ממש. אנו מביאים בשורה של ממש לעתיד הדור הצעיר בעיר: התכנית החינוכית חשובה לפיתוח השיח בנושא כבר מגילאי בית הספר היסודי ובכוחה לעלות את הנושא לסדר היום ובסופו של דבר- למנוע את המקרה הבא. זה באחריות כולנו. העירייה בראשותי תמשיך להוביל, ליזום ולפעול בכל הכלים שברשותנו על מנת למגר תופעות של אלימות, ואלימות כלפי נשים בפרט מהשורש. יישר כוח למחלקות העירייה השונות ולאגף חינוך בפרט על הובלה של תוכנית מהפכנית וחשובה זו".

 

מנכ"לית העירייה, יודפת אפק ארזי: "תופעת האלימות במשפחה והאלימות נגד נשים הינה תופעה חמורה, ממנה לא נוכל להתעלם, תופעה אותה לא נאפשר בעיר שלנו ובקהילה שלנו. העיר בת-ים מובילה מהלך חסר תקדים וראשון מסוגו בארץ, תכנית חינוכית מקיפה וכוללת, החל מבית הספר היסודי, במטרה לפעול במלוא המרץ והתעוזה למיגור תופעות האלימות  והעלאת המודעות בקרב הנוער והילדים.  זהו רגע חשוב בחינוך בעיר, ואין לי ספק שהדבר יתרחב לערים נוספות"

פרסומת

מכבי שירותי בריאות

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

טאצ' בול
שני מחלב - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
עידן 2000
סופר דוש
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים