"תכנית המדרגות" – מתווה בת-ים ליציאה מהסגר

אהבתם? שתפו...

# צביקה ברוט #
אני מכריז כעת על "תכנית המדרגות" – מתווה בת-ים ליציאה מהסגר.
קראו בבקשה היטב ושתפו כדי שהעיר כולה תיכנס להיערכות

בקצרה:
✅ חוזרים לגנים כבר ביום *ראשון*
✅ חוגי תל"ן לא יפעלו לצמצום חשיפה לילדים
✅ צהרונים – עד 2 גנים בצהרון בלבד (למעט חנ"מ)
✅ עשרות בדיקות מדגמיות בכל שבוע לצוותי הוראה במימון העירייה
✅ עידוד בדיקות לכלל הגננות והסייעות
✅ צמצום מעבר של עובדות בין גנים
✅ איסור כניסה לבת-ים של עובדי הוראה מעיר אדומה (למעט חנ"מ)
✅ אספקת ציוד מגן לעובדי הוראה


ובהרחבה:

הורים יקרים, עבדנו קשה מאוד כדי שנוכל מצד אחד להקדים את פתיחת הגנים כבר ליום ראשון, ומהצד השני לוודא שאנחנו נערכים נכון ומצמצמים את האפשרות להדבקה חוזרת וגל שלישי.

לצורך כך אני מכריז כעת על תכנית המדרגות, שנכתבה על בסיס המודל הבת-ימי שהובלנו בחודשים האחרונים ומיושם כעת גם בערים אחרות.

התוכנית הזו מוסיפה שכבה נוספת של הגנות מעל המתווה הצפוי של משרד החינוך, ומוסיפה תקציבי חירום מיוחדים כדי להגן אפילו יותר על הילדים שיישלחו למוסדות החינוך ועל הצוותים.

חוגי תל"ן – בשלב זה לא יהיו בכלל חוגי תל"ן בגני הילדים, כדי שמדריכי החוגים לא יעברו מקפסולה לקפסולה ויגבירו סיכון להדבקה.

צהרונים – בכל צהרון ישולבו לכל היותר שני גנים (למעט קבוצות קטנות בחינוך המיוחד). כיום הממשלה מאפשרת שלושה גנים בקפסולה. אנחנו נחמיר.

עובדי רוחב – אנשי צוות שבשגרה עוברים בין הגנים, ועלולים לשמש כנשאים ומדביקים, יצומצמו ככל האפשר. בכל מקרה לא יתאפשר מעבר של עובדים כאלה ביותר משלושה גנים (למעט צוותים פרה-רפואיים, שיחויבו לעבור בדיקת קורונה בכל שבוע).

בדיקות מדגמיות – צרפתי למרכז השליטה העירוני את מנהלת בית החולים וולפסון, ד״ר ענת אנגל, וסיכמתי איתה שהעירייה תממן כ-60 עד 100 בדיקות מדגמיות מדי שבוע לצוותי ההוראה, בכל רחבי העיר. ככה נקבל תמונה מהימנה של התפרצויות אפשריות ונקטע את שרשראות ההדבקה במהירות.
יתר העובדים יתבקשו להיבדק מיוזמתם בשלל תחנות בדיקה בבת-ים ובאזור.

מערך שמרטפיות – על מנת לצמצם מקרים של הבאת גננות מחליפות לתוך הקפסולות, יופעל מערך שמרטפיות שישמרו על ילדיהם של עובדי ההוראה.

עובדי הוראה מערים אדומות – לאחר התייעצות עם מנכ״ל משרד הבריאות, לא תתאפשר הגעה לבת-ים של עובדי הוראה המתגוררים בערים אדומות, למעט החינוך המיוחד. הממשלה אמורה לקבל החלטה דומה במוצאי השבת, והדבר יהיה נכון בכל רחבי הארץ.

ציוד מגן – העירייה תספק ציוד מגן וחיטוי מתאים לעובדי ההוראה.

שקיפות – אני מתחייב, כפי שעשיתי עד היום, לפרסם באופן שקוף וגלוי את כל הנתונים לציבור, בטוב וברע. ההחלטות ימשיכו להתקבל בשיתוף גורמי המקצוע, הצוותים וההורים, כדי לשמור על רמת אמון גבוהה שתאפשר שמירה על ההנחיות, יהיו אשר יהיו.

הורים יקרים, דעו שאנו ערוכים ברמה הגבוהה ביותר לקראת חידוש הלימודים.
אם אתם מעדיפים להשאיר את הילדים בבית בשלב ראשון, זה בהחלט בא בחשבון. כפי שעשינו ביציאה הקודמת מהסגר הראשון, גם כאן נאפשר להורים שחפצים בכך להשאיר את הילדים בבית.

אני כן ממליץ לשלוח את הילדים לגנים, ולסמוך עלינו, על מערכת החינוך והבריאות העירונית והארצית, שעושה הכל כדי להגן על הילדים ועליכם, וללמוד מכל מידע חדש שיש לנו על התנהגות הנגיף ודרכי ההפצה שלו.

ודבר אחרון: לכל אורך הדרך אמרתי שהמלחמה על הקורונה היא כפולה – גם על הבריאות, וגם על הכלכלה. אנחנו עושים הכל כדי לשמור על חיי התושבים שלנו, ובמקביל לאפשר לכמה שיותר תושבים לחזור לשוק העבודה. עם זאת, המלחמה שלנו להיות עיר ירוקה תלויה גם בכל אחת ואחד מכם: קחו אחריות אישית, ותקפידו על ההנחיות. אל תחפפו. תהיו תמיד עם מסכות, שמרו מרחק, והימנעו ממגע.

האינטרס של כולנו הוא שהעיר שלנו תהיה ירוקה לאורך זמן, וכך הילדים יוכלו ללמוד, אתם תוכלו לחזור לעבודה, והשגרה תמשך – עד שנעבור את המשבר בשלום.

בינתיים, אם במהלך השבוע הקרוב אתם מבחינים בבעיות הקשורות בשמירה על ההנחיות שפירטתי לעיל, או בכל בעיה אחרת – אנא אל תהססו והרימו טלפון אל המוקד העירוני 107. המוקד פועל במתכונת מתוגברת וערוך לקבל את שאלותיכם.

תכנית המדרגות, שגיבשתי יחד עם אנשי המקצוע, תיבחן בכל שבוע מחדש וההנחיות יעודכנו על פי הצורך. אנחנו גאים במרכז השליטה העירוני שלנו בו אנו עושים לילות כימים – ובעיקר גאים בכם, תושבי העיר, על כושר העמידה שלכם.

לכולכם שבת שלום וסוף שבוע נעים ובריא. ❤️

פרסומת

טאצ' בול

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

עידן 2000
תיווך - נאוה

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חן שטרית - באנר
ממלכת הילדים של טלי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים