תערוכת מחווה ליום הולדתו ה-80 של האמן הבינלאומי, יליד בת-ים, מתי גרינברג

אהבתם? שתפו...

"חמש הספֵרות של מתי גרינברג"

תערוכת מחווה לרגל יום הולדתו ה-80 של האמן הבינלאומי, יליד העיר בת-ים, מתי גרינברג

מחווה במוזיאון בת-ים לאומנות לרגל יום הולדתו ה-80 של האמן הבינלאומי מתי גרינברג, יליד בת- ים. מתי, אמן מבת-ים, שגדל וצמח בעיר לאורך השנים, ובה התעצבה השקפת עולמו האמנותית שדרכה הוא מספר את סיפור התפתחותה של העיר. תערוכת היחיד הראשונה שלו בישראל התקיימה בשנות השישים במוזיאון בת-ים לאמנות, וכעת ערב יום הולדתו ה-80 הוא שב לסכם במוזיאון זה את מהלך יצירתו.


התערוכה תפתח בפתיחה חגיגית ביום שישי, 3.2.23, בשעה 12:00 ברחוב סטרומה 6 ותוצג עד התאריך 18.2.23

מדובר על תערוכה רטרוספקטיבית הפורסת חמישה עשורים של עשייה אמנותית. התערוכה תציג מודלים של שעוני שמש המוצבים כפסלי חוץ במוזיאונים ואתרים ברחבי העולם, ביניהם במוזיאון המדע בניו יורק והמדעטק בחיפה; רישומים והדפסים של עבודותיו המוקדמות, לצד ספרי אמן ועבודות משותפות שיצר לאורך השנים עם המשוררים יהודה עמיחי, נתן זך ורבים נוספים.

מתי גרינברג עלה לישראל בשנת 1948 עם משפחתו והתגורר בבת-ים, שהייתה אז מועצה מקומית קטנה ומתפתחת, מוקפת דיונות חול, על סף מצוקי הכורכר הצופים אל הים. באותן שנים לא הייתה כמעט תאורה ברחובות העיר, והכוכבים זהרו בעוצמה, נראים בבירור בשמי הלילה. כילד ליווה גרינברג את מסלול השמש מזריחה ועד שקיעה, והיה קשוב לתנועת המאורות הגדולים והקטנים סביב כדור הארץ.

הרגישות הקוסמית הזו פועמת בכל עבודותיו לאורך חמישה עשורים של יצירה. במשך השנים יצר גרינברג פסלים של שעונים אסטרונומיים שהוצבו ברחבי תבל, ושיתף פעולה עם אדריכלים ומתכננים. נקודת המוצא שלו, העיר בת-ים, מחברת את המעשה האמנותי לעולם ומכירה בערכה של האמנות כמעניקה עדות.

במאי 1969 נפתחה במוזיאון בת-ים לאמנות תערוכה לארבעה אמנים צעירים: מיכאל דרוקס, יעקב שריר, מיכאל אייזמן ומתי גרינברג. כעת, 53 שנה מאוחר יותר, ערב יום הולדתו ה-80, יום שישי ה-3.2.23, גרינברג מבקש לסגור מעגל בתערוכה במוזיאון בעיר, ותושבי בת-ים מוזמנים לקחת חלק.

 

קרדיט: מודל פסל שעון שמש- צילום רן ארדה

              ירושלים, חיתוך עץ, תנשמות + Common caper soft hairy rockrose- באדיבות מתי גרינברג

פרסומת

חיים אסא -באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

טאצ' בול
עידן 2000

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פרחי יהלומי
מספרה - ויקו חן
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים