פסח של סדר ומשחק: כיצד לארגן את פינת המשחקים של ילדיכם

אהבתם? שתפו...

פסח של סדר ומשחק: כיצד לארגן את פינת המשחקים של ילדיכם

בתקופת הפסח, כשאנו כולנו עסוקים בניקיון, סידורם והכנות לחג, יש לנו הזדמנות מצוינת לעשות סדר גם בפינת המשחקים של הילדים שלנו. אך הפעם, שווה לגשת למשימה הזו עם מחשבה ותכנון, במטרה לתמוך בהתפתחות הילד בדרך הטובה ביותר. עם מבט חדש על ארגון וסדר המשחקים, נוכל לספק לילדינו סביבה מעודדת ומלמדת, המקדמת את צמיחתם המוטורית, החברתית והקוגניטיבית. זהו זמן מעולה להעניק להם את הכלים לחקר עצמי וסביבתי דרך המשחק, תוך שמירה על סביבת משחק מסודרת ומעוררת השראה.אפרת בן דוד מרפאה בעיסוק במכבי שירותי בריאות, עם טיפים לסידור וארגון פינת המשחקים שישדרג את ההתפתחות של הילד ועדיין יעשו לו כיף לשחק.

בכל חדר ילדים יש מגוון משחקים, קטנים וגדולים. למשחק יש תפקיד משמעותי בתהליך ההתפתחות של הילד. כמו כן, הוא מעודד התפתחות מוטורית, חברתית, רגשית, שפתית וקוגניטיבית. דרך פעילות המשחק הילד לומד על עצמו וחוקר את סביבתו.בכדי שנוכל להפיק את המיטב מפינת המשחקים, כדאי להנגיש אותה לילדנו ולהעניק להם סביבה מאפשרת ומלמדת. חשוב לשים לב לסדר, ולארגן אותם בצורה מיטבית.

כמה טיפים ששווה לקחת בחשבון ויוכלו לעזור לכם במשימה:

1. מיקום: מיינו את המשחקים לפי גילאים והניחו את המשחקים בצורה נגישה המאפשרת לילד גישה לשחק במשחק ולהחזירו למקומו באופן עצמאי.

2. אחסון: בחרו קופסאות/סלסלאות/שקיות ארגון/תקיות אחסון לפי הגודל הנדרש וחלקו את המשחקים לפי קטגוריות (כלי מטבח, חיות, בובות, כלי תחבורה, פאזלים ועוד).

3. זיהוי: ניתן להדביק על הקופסה מדבקה עם שם/תמונה של אותה הקטגוריה.

4. ארגון: מרבית קופסאות המשחק גדולות יותר מתכולתן. רכזו מספר משחקים לקופסה אחת עם חלוקה פנימית (אפשר לבצע את החלוקה גם על ידי מעטפות/שקיות) כגון משחקי פאזל, משחקי קלפים ועוד. פעולה זו, תעניק לנו להגדיל את חלל האחסון ותאפשר שליפה מהירה של המשחק.

5. מיון: יש למיין את המשחקים. משחקים שאינם בשימוש ניתן לתרום או להעביר הלאה.

6. רענון המשחקים: לעיתים ילדים מפסיקים לשחק במשחק מסוים וכדי לתת תחושה של התחדשות ניתן לאחסן את המשחק במקום אחר ולאחר תקופה להחזירו שוב כמשחק מחודש.

7. שיתוף: יש להזמין את ילדכם לסדר ולמיין יחד איתכם, בכך תקנו להם הרגלים של עצמאות, משמעות ארגון וסדר המשחקים.

לסיכום, המשחק הוא כלי להעברת מסרים, להקניית ידע, לבניית קשר סביבתי ולזמן איכות בין הורה לילד.כמו שחשוב שילד יוכל לשחק באופן עצמאי ולהצליח להתמיד במשחק, חשוב לזכור כי חשוב עוד יותר ליצור זמן איכות עם ילדינו. פסח שמח😊

כתבה: אפרת בן דוד, מרפאה בעיסוק, מכבי שירותי בריאות.

פרסומת

פיצה בנדס

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

מרפאת שיניים - באנר
פיצה בנדס

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חן שטרית - באנר
תיווך - נאוה
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים