תלמידות בת ים בחידון המתמטיקה ״סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים״

אהבתם? שתפו...

גאווה מקומית: התלמידות המוכשרות של בת ים השתתפו בהצלחה בחידון המתמטיקה הארצי של ״סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים״

 

כ־800 תלמידות מכל רחבי הארץ השתתפו בחידון המתמטיקה השנתי של תכנית ״סודקות את תקרת הזכוכית" של ארגון "כל ישראל חברים". תלמידות בתי הספר של בת ים הגיעו להישגים משמעותיים.

החידון השנתי התשיעי של תכנית ״סודקות" התקיים בסינמה סיטי גלילות יום רביעי ה־15 בפברואר, בהשתתפות כ־800 תלמידות שכבת ט' מ־29 בתי ספר ברחבי הארץ, ובהם 5 בתי ספר מבת ים.

אירוע החידון הוא חלק מתהליך הלמידה שמתקיים בתכנית "סודקות", שנועדה להעניק לנערות את הכלים הנדרשים, העצמה, הכוונה וחיזוק לימודי כדי להצטיין בתחומי המדעים והמתמטיקה.

בחידון שפטו אנשי ונשות חינוך ומתמטיקה וכן בכירים ובכירות מחברות ענק כמו מליו, התעשייה האווירית, פאראגייט מדיקל, מיקרוסופט ועוד. את החידון הנחתה מרים שטילמן לזובסקי, השותפה בחברת Venture Partner. הזמרת נופיה ידידיה, משתתפת התכנית “הכוכב הבא", הופיעה גם היא באירוע.

בחידון משתפות כל הנערות בשכבה ט' בתכנית "סודקות". בחלק הראשון התלמידות כולן ענו על חידות מתמטיות שהיו פזורות בלובי הסינמה. בחלק השני הן ענו על מגוון שאלות בתחומי המתמטיקה באולם. בחלק השלישי התחרו נבחרות מ־29 בתי ספר.

נתלי אלגשוילי, אריאל שוורץ, מרין חלבה ונויה שרעבי מבית הספר חשמונאים הן הנבחרת שזכתה באזור בת ים. עדן זמנסקי מאורט מלטון זכתה במקום הראשון בתחרות הלובי המשותפת למתשתתפות כולן. בחידון הקהוט זכו סודקות מבת ים במקומות נככבדים – הילה וליהי משז"ר בת ים הגיעו למקום השלישי ואריאל ונויה מחשמונאים הגיעו למקום הראשון. גאווה גדולה.

תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" היא תכנית העצמה מגדרית לתלמידות בתחום לימודי המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה. התכנית, הפועלת במסגרת ארגון "כל ישראל חברים – אליאנס", מעודדת מצוינות חינוכית, מקדמת נערות ללימודי 4–5 יח"ל במתמטיקה ובמקצועות מדעיים, מתוך מטרה לפתוח עבורן את כל השערים ואופקי הבחירה באקדמיה, בצבא ובתעסוקה. התכנית החלה לפעול ב־2011 בארבעה בתי ספר בלבד. כיום, היא פועלת ב־43 בתי ספר ב־9 רשויות מקומיות: בת ים, נתניה, קרית מלאכי, קרית גת, מקווה ישראל, חולון, כסייפה, חדרה וירושלים. משנה לשנה מספר הנערות המשתתפות עולה, וכיום משתתפות בה מעל ל־3,400 נערות.

במסגרת התכנית, הפועלת בקרב תלמידות מכיתה ח' ועד י"ב, חברות הייטק וביוטק מהמובילות במשק מאמצות את הנערות וחושפות אותן לאפשרויות הקריירה בתחומי המדע וההנדסה השונים. כך הן זוכות להעצמה ונחשפות באופן מתמשך למודלים מעוררי השראה של נשים מצליחות, המשמשות בתפקידים בכירים בחברות הללו. חידון סודקות גם הוא אמצעי לחשיפה ולמפגש.

הילה לוי, מנהלת התכנית, בירכה את הנערות: "כל הכבוד ל'סודקות' שלקחו על עצמן לייצג את בית ספרן בהוגנות וברוח ספורטיבית. מתוך רצון להצליח בגלל האתגר ולא רק בגלל התחרות."

קרדיט תמונות: רונן חורש, "אייקון"

 

פרסומת

שני מחלב - באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

ממלכת הילדים של טלי
קריוטוש

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חיים אסא -באנר
באנר - וי.איי.פרי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים