תערוכת "שפע" במוזיאון בת ים

אהבתם? שתפו...

סיוע בתערוכת "שפע" במוזיאון בת ים

  •  17.08.2018
  •  12:00 – 13:00
  •  מוזיאון בת ים לאמנות ע"ש בן ארי, סטרומה 6
  •  הכניסה חופשית לתושבים, 20 לאורחים

אמנים:

אורי הולבן, אוריאל מירון, גיל שמרלין, דרורה דומיני ואירית חמו, ורד נסים, זוהר גוטסמן, מארק יאשאייב, מלאכי סגן-כהן, נועה שוורץ לב הר, נרדין סרוג'י, שגיא אזולאי, תומר דקל.

אוצרת: הילה כהן-שניידרמן

האמנים והעבודות המציגים בתערוכה מנהלים יחסים הדוקים עם חומרי היומיום שמקיפים אותנו, באופן שמייצג מאבק בין הרצון להיות מחובר למציאות ולהגיב אליה, לבין התשוקה והצורך להתעלות מעליה הלאה. השפע אליו מתייחסת התערוכה בוקע מהחומר עצמו או מאובייקטים המצויים בסביבה היומיומית: פח זבל עירוני, בטון, דליים לבנייה, כיסא כתר פלסטיק, חול ועוד. אופן הטיפול של האמנים בחומרים הללו, חלקם בלתי-מתכלים, מקנה להם איכות נשגבת ואינסופית, הנותרת מעט מפונצ'רת, כמו מחבט השטיחים של ורד נסים ההופך לתכשיט פתייני או פסל השיש הקלאסי של זוהר גוטסמן שגפיו עשויות מסטיק בזוקה. היחס אל האובייקט ואל החומר הופך את "שפע" לתערוכה בעלת הגיון פיסולי, גם אם לא כל העבודות המוצגות בה הן פסלים.

שפ"ע מייצג גם את ראשי תיבות של האגף העירוני ״לשיפור פני העיר", אגף בעל השפעה רחבה על האסתטיקה של המרחב הציבורי – תחת אחריותו הסיפסול, הגידור, השתילה. במחסניו שוכנים אובייקטים של נוי ושל בנייה, כלומר הוא זה המעצב, הלכה למעשה, את הנוף העירוני. העבודות בתערוכה מהדהדות את החשיבות בשמירה על הזכות לשחק, לבחון, להתנסות ולחשוף אפשרויות נוספות שטמונות באובייקטים מלבד השימושי והפרקטי, גם בתוך תנאי מציאות דוחקים. החשיבה של התערוכה על המושג "שפע" לא מהווה בריחה מהמציאות – אלא קריאה לראות את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי המגולם באובייקט היומיומי, ולפעול כדי להרחיבו.

שעות פתיחה של המוזיאון:

שלישי וחמישי: 16:00-20:00

שישי ושבת: 10:00-14:00

תאריך הנעילה: 6.10.18.

סופר דוש

פרסומת

מרפאת שיניים - באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

טאצ' בול
מרפאת שיניים - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
סופר דוש
באנר - וי.איי.פרי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים